Saint Tropez: Barbershop, který mění hru!
Ahoj! Do barberingu jsem se pustil v roce 2021, během pandemie. Do té doby jsem byl jen zákazník, ale vždy mi něco chybělo – lepší přístup, lepší atmosféra… A tak jsem si řekl: Proč to neudělat po svém?

Ahoj! Dnes si popovídáme s člověkem, který se nebál výzvy a rozjel barbershop Saint Tropez. Jak se dostal k barberingu a proč si troufá na Bratislavu? Pojďme na to!
Ahoj! Do barberingu jsem se pustil v roce 2021, během pandemie. Do té doby jsem byl jen zákazník, ale vždy mi něco chybělo – lepší přístup, lepší atmosféra… A tak jsem si řekl: Proč to neudělat po svém? Od roku 2014 jsem chodil po různých barbershopech, ale nikdy jsem nebyl úplně spokojený. Chtěl jsem vytvořit místo, kde se zákazník cítí jako mezi kamarády. Tak vznikl Saint Tropez!
Saint Tropez? To není úplně běžný název pro barbershop…
Přesně tak! Chtěl jsem něco, co zaujme a bude mít vibe. Saint Tropez evokuje pohodu, styl a exkluzivitu. Přesně to chci nabídnout i zákazníkům – nejen dobrý střih, ale i zážitek.
Kde vás lidé najdou?
Naše hlavní provozovna je ve Vranově nad Topľou. Možná malé město, ale máme velkou spádovou oblast – chodí k nám lidé i z Michalovců či Humenného. A teď jdeme do Bratislavy!
To je velký krok! Nebál ses konkurence?
Jasně, že ne! Já mám rád výzvy. Mnoho lidí z východu žije v Bratislavě a často se mě ptali, proč tam není kvalitní barbershop za normální ceny. Tak jsem si řekl: Pojďme na to!
Jak ses dostal k barberingu? Měl jsi nějaké odborné vzdělání?
Absolvoval jsem 4měsíční kurz u Tomáše Fogoše, jednoho z prvních barberů na Slovensku. Nebyl jsem vyučený kadeřník, ale po kurzu jsem věděl, že to je ono. A když do něčeho jdeš naplno, výsledky přijdou!
Jaké byly tvé začátky? Šlo to hladce?
Ani náhodou! První měsíce byly brutální, ale rychle jsem se chytil. Moje výhoda? Beru zákazníky jako kamarády. U nás to není jen o střihu, ale i o celkovém pocitu. Hodně se s nimi bavím, zajímám se, a to si lidé cení. Pomohli mi i influenceři, například René Rendy, který nás zmínil.
Jak řešíte marketing? Máte nějaké speciální strategie?
Hlavně sociální sítě. Reklama je to, co zákazník nosí na hlavě! Když odejde se super střihem, sám nás doporučí dál. To je nejlepší strategie.
Kolik vás momentálně je v týmu?
Ve Vranově mám dva kolegy. V Bratislavě začínáme také s dvěma, postupně však chci rozšířit tým o další lidi.
Co plánujete v Bratislavě? Bude to jiné než ve Vranově?
V první řadě kvalita za rozumnou cenu, ale hlavně chci, aby se zákazníci cítili výjimečně. Ve Vranově máme 600 zákazníků měsíčně, takže věřím, že i v Bratislavě si najdeme své místo. Mám svou ideu, podle které se budu řídit. Zatím mi to vychází.
Máš v plánu další expanze?
Teď se soustředím na Bratislavu, ale určitě to nekončí. Chci jít postupně, krok za krokem.
Změnili jste i otevírací hodiny. Proč?
Chtěl jsem nabídnout něco jiného. Většina barbershopů končí v pátek, ale my jsme otevřeni i přes víkend. Flexibilita je klíč!
Jak řešíte rezervace?
Používáme Booqme. Na začátku jsme brali rezervace jen přes telefonáty, ale teď? Bez systému si to neumím představit! Je osvobozující, když člověk nemusí po pracovní době řešit termíny a telefonáty. Zabíralo nám to extrémně hodně času.

Jaký balíček používáte?
Ultimate. Je to praktické, ušetří nám to spoustu času a zákazníci dostanou automatické připomínky.
Plánujete nějaká školení pro sebe a tým?
Jasně! Chci se stále posouvat. Plánujeme jet na školení do Anglie k uznávanému barberovi. Trendy se neustále mění, je třeba být stále ve hře.
Kdy otevíráte pobočku v Bratislavě?
1. února v Ružinově, naproti poliklinice. Obrovskou výhodou je hodně parkovacích míst, což věřím, že zákazníci ocení.
Super! Držím palce a těším se na otevření.
Díky, uvidíme se tam!
Klaudia Horvathova 17.02.2025